0813-8888-9066 Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan

Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan,
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan,

Outbond Batam Modelux Digital 

Pelatihan dan Pengembangan Diri

Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan

PT. Galang Bahari Indonesia

Outbound Batam Jasa Company Gathering Team   Building Perusahaan

Tentang Outbond Batam Modelux Digital Galang Bahari

Outbound Batam Jasa Company Gathering Team   Building Perusahaan

Perusahaan Outbound di Batam,

Modelux Digital Galang Bahari, kami menyediakan jasa Events Team Building, Outbound Training, Company Gathering, Magic show serta Event Organizer

Professional dibidang pelatihan dan pengembangan diri dengan beberapa program yang kami miliki, kami telah berpengalaman lebih dari 10 tahun dalam bidang Team Development, Outbound Training dan Events.

Perusahaan Outbound Batam,

Modelux Digital Galang Bahari merupakan perubahan nama perusahaan dari Galang Bahari, yang telah berdiri pada tahun 2014. Galang Bahari pada awalnya berdiri di kota Batam dan sekarang telah bergabung menjadi satu group dengan Modelux Digital. Modelux Digital Galang Bahari nama baru dari Galang Bahari, dengan sistem program kegiatan yang tetap sama, hanya management yang berbeda. Welcome To Our Adventure.

Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan

Paket Outbound di Batam,

Modelux Digital Galang Bahari (Modelux Adventure) merupakan perusahaan yang bergerak dibidang penyelenggaraan kegiatan di luar ruangan seperti, Outbound Training, Team Building, Telematch, Family / Company Gathering, Magic Show, Orientasi Siswa, Trekking, Paintball, serta Event Organizer. Modelux Digital dibawah naungan dari protreck.com. Outbond Batam Modelux Digital Galang Bahari berpengalaman lebih dari 10 tahun dan telah memiliki lebih dari 100 client yang Outbond Batam Modelux Digital Galang Bahari handle.

Outbound Batam,

Modelux Digital Galang Bahari berlokasi di Batam – Kepulauan Riau. Lokasi kegiatan tergantung dari kebutuhan customer, berbagai hotel / resorts telah bekerja sama dengan Outbond Batam Modelux Digital Galang Bahari. Hotel, Hutan, Pulau merupakan beberapa area yang Outbond Batam Modelux Digital Galang Bahari gunakan untuk setiap events maupun pelatihan

Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan

Services Outbound Training Batam,

Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan

Outbound

Learning By Doing merupakan program utama dalam kegiatan ini, pembentukan mental dan pengembangan potensi diri.

Team Building Batam Kepri

Kegiatan yang bertujuan untuk me-refresh para anggota untuk lebih dapat bekerjasama dalam menjalankan tugas kerja.

Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan

Gathering

Kegiatan dan permainan guna memberikan kebahagian dan kebersamaan untuk event perusahaan maupun organisasi..

Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan

Our Facilitator

Facilitator Outbond Batam Modelux Digital Galang Bahari telah berpengalaman lebih dari 10 tahun, terdiri dari berbagai bidang keahlian seperti :

  1. Motivator,
  2. Management trainer,
  3. Climber,
  4. Jungle Expedition,
  5. Magician.

Setiap facilitator menguasai beberapa keahlian khusus yang wajib mereka kuasai seperti :

  1. Safety
  2. Medical First Aid
  3. Risk Analysis
  4. Management Concept
  5. Public Speaking
  6. Communication Skill

Penguasaan bahasa bagi para Facilitator adalah :

  1. English
  2. Indonesia

Masalah komunikasi merupakan bagian yang paling penting dalam setiap kegiatan, Outbond Batam Modelux Digital Galang Bahari telah berpengalaman dalam memimpin dan menjalankan kegiatan untuk group lokal maupun asing.

Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan

Outbound Batam Training

Program Outbound akan disesuaikan dengan kebutuhan untuk tim dan organisasi anda. Hasil yang dicapai untuk tim anda adalah :

Forming new teams :

Kelompok kerja yang baru dibentuk dan mengalami perubahan kepemimpinan. Outbond Batam Modelux Digital Galang Bahari mempercepat proses sosialisasi untuk memastikan bahwa tim Anda bekerja efektif dari hari pertama.

Moving to high performance :

Memungkinkan tim anda untuk berpindah dari perilaku normal untuk mendapatkan kinerja yang baik. belajar tentang bekerja dalam struktur kepemimpinan. mengembangkan komunikasi dan kelompok kerja untuk keterampilan mereka.

Team Analysis :

Yang memungkinkan Anda untuk memahami bidang-bidang tertentu untuk pengembangan dalam tim Anda. Melalui intensif review dan umpan balik sesi, tim Anda dapat menganalisis keadaan mereka saat ini dan menetapkan tujuan untuk meningkatkan kinerja.

Bringing together cross functional or virtual teams :

Memungkinkan tim ini untuk memahami kekuatan individu anggota ini, menyepakati peran, tanggung jawab dan mengatur wewenang dan akuntabilitas untuk bertindak.

Team Development

Team building adalah proses pengembangan kerja sama tim dalam unit kerja.

Untuk membentuk tim yang efektif, anggotanya harus berbagi tujuan bersama, menghormati satu sama lain, dan termotivasi untuk menggunakan kekuatan dari masing-masing anggota untuk mencapai tujuan mereka. Filosofi perusahaan saat ini menekankan bahwa setiap anggota tim memainkan bagian integral dalam keberhasilan perusahaan.

Secara sederhana, tahapan yang terlibat dalam membangun tim adalah :

  1. Untuk memperjelas tujuan tim
  2. Untuk mengidentifikasi isu-isu yang menghambat tim mencapai tujuan mereka
  3. Untuk mengatasi masalah itu, menghapus inhibitor dan membuat perencanaan tujuan yang ingin dicapai 

Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan

Company Events

Kegiatan yang dilakukan untuk memberikan penyegaran kepada karyawan, kegiatan ini bertujuan untuk menumbuh semangatkan para karyawan perusahaan setelah lama bergelut di dunia kerja atau industri. Hasil dari kegiatan ini diharapkan agar seluruh karyawan dapat me-refresh mental dan fisik mereka untuk lebih santai dan N-Joy sehingga pada saat kembali ke ruang kantor akan lebih merasa bahagia.

Beberapa jenis kegiatan yang dapat dilakukan untuk company event adalah:

Gathering :

Yang terdiri dari beberapa permainan yang dapat anda pilih, Outbond Batam Modelux Digital Galang Bahari memiliki ratusan permainan yang dapat membuat acara anda lebih berwarna.

Amazing Race : 

Program kegiatan ini merupakan salah satu kegiatan yang paling populer, perlombaan yang terdiri dari beberapa kelompok untuk dapat menyelesaikan tantangan yang Outbond Batam Modelux Digital Galang Bahari berikan.

Treasure Hunt : 

Berburu harta karun merupakan permainan yang seru dan menyenangkan. Beberapa kelompok ditugaskan untuk mencari harta karun yang telah Outbond Batam Modelux Digital Galang Bahari persiapkan.

Dokumentasi Video

Telematch

Telematches are popularly a culmination of laughter and fun. The idea of the games is to create  camaraderie, team spirit and fun among the participants. To compensate for each participant’s  athletic ability, the games and competitive activities are based on fun and humour, not purely  on skill or speed. A sunny beach, grassy field or swimming pool will be transformed into an  Olympic-esque playground.

Each program can be tailored and designed according to specific requirements of each group. Group sizes can vary from 10 participants to over a 100. The package includes a wide range of competitive and athletic activities. Each package is scheduled to last from 2-3 hours and will include a minimum of 5 games. Action, excitement and fun are the most important aspects of the program whilst discovery and recognition of team spirit and effort are the most rewarding and likely outcomes.

Jungle Adventure Program

The Jungle Adventure Program is a blend of camping, trekking activity, jungle survival program  as well as interactive and fun motivational games. All participants will achieve new  experiences, knowledge and a better understanding about nature, basic survival skills and self  reliance.

Belalang Adventure Field Team will lead you on treks at the rainforest area surrounding the  camping site. You will learn to appreciate the flora and fauna of the rainforest whilst you admire the views of the beautiful landscape. Along the way, you will be introduced to practical tropical jungle survival skills such as :

* How to move about safely in the jungle and the wilderness

* How to identify edible and poisonous plants

* How to obtain water from plants or other natural resources

* Cooking in flora materials

* Reading compass and maps

* Setting animal traps

* Building temporary shelters.

In short, the activities are a combination of leisure, fun and knowledge. This Jungle Training Program can also be tailored to game activities, where solving challenges will require self confidence, team work, motivation and leadership skills.

Kids Outbond

A Place where kids can see, hear, touch, smell, even taste nature. A place where they can learn about themselves, their natural environment and their peers while participating in fun and educational outdoor activities.  There’s something for every age and every interest that will help your students grow by facing challenges, overcoming their fears and doing things they never imagined they would!

Belalang Adventure offers a wide selection of classes to reflect the goals and needs of your students.  In addition to natural sciences, language arts, social sciences and mathematics, we offer courses in personal development, teambuilding, leadership and adventure

Objectives :

  • Self Confident
  • Social life interaction and working together
  • Experiential learning to overcome the problem
  • Learn to have an effective communication

… we call these Adventures in Learning and we invite you and your students to experience them hands-on kids outbound

Paintball Sport Game

Fancy an aggressive, fun but safe way of letting off steam and building team camaraderie? Why not try our new Paintball War Simulation Games, featuring the use of the latest paintball markers or guns and a big arena to battle in. Combatants will be divided into two teams with a common strategic goal. The teams will then battle it out, by mapping out tactics and using their marksman skills, to achieve the intended goal. Aside from being armed with the markers, the combatants will also be equipped with full face safety helmets and chest protectors. So, start picking your soldiers now and get ready to WARRRRRR!

Corporate Team Building Program

Modelux Adventure Team Building program invite you to explore from a fresh perspective, who you are and how you work together as a DREAM TEAM

* Getting Started

Introduction and Ice-breakers exercise help the participants to know each other better and start the learning process. Individual and team learning objectives are identified

Outdoors Activities:The activities and games are carefully sequenced based on the initial needs assessment. Each activity or initiative is about 20 to 40 minutes in duration including a debriefing facilitated by the trainer

Participation: Team members are asked to participate on the basis of equality. By dealing with each other in a non-hierarchical way old patterns can be transformed and each member gains leadership experience.

Action/Reflection: After each activity the trainer helps the group reflected on what just took place.  Helpful and non-helpful behaviors and attitudes are brought to awareness. In a non-judgmental manner the group discusses what worked or what did not work to further task accomplishment and group cohesion.

* Team Skill

Group discussions led by the facilitator provide the team members with valuable information, insights and feedback that can be used to build teamwork and leadership skills, mutual trust and confidence.

* Application

The team reviews the learning and insights gained from the training and how they will be applied.  Action plans are developed to tackle key challenges.

Contact Person :

Telp and WA     : 0812 1099 9347

Line                  : VisitKepri Promotion

IG                     : @kepripromotion

EMAIL             : [email protected]

Documentation Outbound Batam

Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan
Outbound Batam Jasa Company Gathering Team Building Perusahaan

Be the first to comment

Leave a Reply